PIŠKOTI GRANCEREALE – funkcionalne prednosti proizvoda

Pomemben del pravilne, uravnotežene in raznovrstne prehrane je tudi uživanje v hrani, zlasti s prijatelji in družino. Mnogi si tega ne morejo predstavljati brez dnevnega sladkega prigrizka ob skodelici kave ali čaja. Pogosto mislimo, da se moramo odreči najljubši sladici, če se želimo »zdravo« prehranjevati, kar pa ne drži. Vse je lahko del pravilne prehrane, če je prehrana uravnotežena ter čez dan izbiramo kakovostna živila in jih pametno kombiniramo.

Piškote Grancereale lahko jeste brez slabe vesti in uživate v svojih sladkih trenutkih, pri tem pa v telo vnesete številna koristna hranila, tako da vašega veselja ne bo konec.

Piškoti Grancereale so odlična izbira za prigrizek med obroki, ker so izdelani iz neoluščenih žitnih zrn ter vsebujejo ovsene in pirine kosmiče ter pšenične otrobe, zato so bogati s prehranskimi vlakninami. V zadnjih letih znanstveniki vse bolj poudarjajo pomembnost ustreznega vnosa prehranskih vlaknin, ker so številne raziskave pokazale, da blagodejno delujejo na zdravje. Ustrezen vnos za zdrave osebe srednjih let znaša 38 g/dan za moške in 25 g/dan za ženske. Prehranske vlaknine so med ključnimi sestavinami pravilne prehrane, vnašamo pa jih lahko tako, da uživamo polnozrnate izdelke, sadje, zelenjavo, oreške in stročnice.

Prehranske vlaknine najdemo v živilih rastlinskega izvora in jih človeško telo ne more prebaviti. Ko potujejo skozi prebavni sistem, se zadržujejo v želodcu ter tako ustvarjajo občutek polnosti in sitosti. Prehranske vlaknine imajo številne fizikalne lastnosti, zaradi katerih blagodejno delujejo na zdravje. V debelem črevesu zadržujejo vodo, tako da bi lahko rekli, da delujejo kot goba.Ker vpijajo vodo, povečajo prostornino vsebine črevesa, kar pomaga pri zaprtju. Zaradi viskoznosti ustvarjajo želatinasto snov, kar dodatno olajša prebavo. 

Številne raziskave so pokazale, da je večji vnos prehranskih vlaknin povezan z zmanjšanim tveganjem za pojav kroničnih nenalezljivih bolezni, kot so srčno-žilne bolezni, karcinom, sladkorna bolezen tipa 2 in debelost. Prehranske vlaknine znižujejo raven glukoze in holesterola v krvi, izboljšajo črevesno mikrofloro ter lahko nase vežejo žolčne kisline in rakotvorne snovi.

Poleg tega je nadvse pomembno, da v prehrano vključimo polnozrnata žita in izdelke iz njih, kakršni so piškoti Grancereale. 

Neoluščeno žitno zrno sestavljajo kalček, v katerem so mikrohranila in olja, endosperm s škrobom in otrobi oziroma prehranske vlaknine. Takšna neobdelana žita vsebujejo največ vlaknin, vitaminov in mineralov, kar pomeni, da imajo večjo hranilno gostoto. Hrana z majhno hranilno gostoto prispeva k neravnovesju vnosa in porabe energije, daje pa zanemarljivo količino esencialnih hranil. Neoluščena žita imajo nižji glikemični indeks in zagotavljajo dolgotrajnejši občutek sitosti.

Med sestavinami piškotov Grancereale so tudi ovseni kosmiči. Ti so bogat vir prehranskih vlaknin, poleg tega pa vsebujejo betaglukan, ki je pomemben za zdravje imunskega sistema, vitamine skupine B in minerale, kot so mangan, magnezij, fosfor, kalcij.

Piškoti Grancereale so posebni, ker ne vsebujejo palmovega olja ter imajo majhen delež nasičenih maščob in sladkorja, kar je prava redkost med takšnimi izdelki.

Sladkarije in prigrizki so namreč pogosto največji vir nasičenih maščob in dodanega sladkorja, ki jih je v prehrani treba omejiti, ker so povezani z negativnimi posledicami za zdravje.

Kadar vas zamika pojesti kaj sladkega, zato posezite po piškotih Grancereale.

Keksi Grancereale dio su robne marke Barilla koja poštuje sve obveze u pogledu održivosti, zato su ti proizvodi omiljeni diljem svijeta. Robna marka Grancereale od 2018. godine prihvatila je obvezu smanjenja emisija CO2 u svojem proizvodnom lancu. Svojim projektom Šume Grancereale robna marka sudjeluje i u akciji Zeleni mozaik koja se odvija po cijeloj Italiji i koju podržava i neprofitna organizacija Legambiente. U okviru projekta koji obuhvaća 6 šuma na ukupnoj površini od 13 hektara, Grancereale će posaditi otprilike 3200 novih stabala i grmova. 

Vrste piškotov

1. Classico

Piškoti Grancereale Classico so izdelani iz polnozrnate moke z dodanimi ovsenimi in pirinimi kosmiči, zato so odličen vir sestavljenih ogljikovih hidratov, beljakovin in vlaknin. Takšni piškoti so enkratna izbira za prigrizek med obroki, saj vas bodo nasitili in vašo prehrano dodatno obogatili s hranili.

2. Croccante (hrustljavi) 

Mešanica polnozrnate riževe, pšenične in koruzne moke naredi te piškote hrustljave in jim daje veliko hranilno vrednost. Koruzna moka blagodejno deluje na zdravje oziroma zmanjšuje tveganje za raka debelega črevesa, krepi imunost ter znižuje holesterol in krvni tlak.

3. Cioccolato (s čokolado)

Polnozrnata moka v kombinaciji s kakavom, koščki čokolade in praženimi lešniki daje tem piškotom slasten okus in tudi hranilno vrednost. Kakav vsebuje polifenolne spojine, ki blagodejno delujejo na zdravje. Hormon sreče, serotonin, se sintetizira iz aminokisline triptofan, ki jo najdemo v čokoladi. Skupaj z drugimi bioaktivnimi snovmi, na primer teobrominom, čokolada spodbuja živčevje ter prispeva k boljšemu razpoloženju in zmanjšuje utrujenost.

4. Frutta (s sadjem)

Kombinacija polnozrnatih žit in sadja je odlična izbira za hitro malico čez dan. Sadje v piškotih je vir naravnega sladkorja in je boljša rešitev kakor dodani sladkor, saj poleg glukoze vsebuje vitamine in minerale.

5. Digestive (z ječmenovim sladom)

Piškoti Digestive so izdelani iz sestavljenih ogljikovih hidratov z majhnim deležem maščob in dodanega sladkorja ter lahko olajšajo hujšanje, saj imajo malo energije. Poleg tega zaradi velikega deleža prehranskih vlaknin dajejo občutek sitosti in odlagajo pojav lakote.

6. Legumi (s stročnicami in čokolado) – piškoti Legumi so izdelani iz polnozrnatih žit z dodanimi kosmiči in moko hranilnih stročnic čičerike in leče. Stročnice so pomemben vir rastlinskih beljakovin v prehrani, sestavljenih ogljikovih hidratov, vlaknin, vitaminov skupine B ter mineralov, kot so železo, kalcij, magnezij, kalij in cink. Stročnice vsebujejo tudi fitokemikalije, kot sta izoflavon in fitosterol, ki prispevajo k znižanju ravni holesterola v krvi in ohranjanju zdravega srčno-žilnega sistema. Čičerikina moka vsebuje dvakrat več beljakovin kot polnozrnata moka ter sestavljene ogljikove hidrate, ki se počasi razgrajujejo in dajejo dolgotrajnejši občutek sitosti.

Keywords: polnozrnata žita, prehranske vlaknine, stročnice, rastlinske beljakovine, zdravje, pravilna prehrana 

Martina Dadić, mag. nutr.